دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
جهش تولید با مشارکت مردم
  • تاریخ انتشار : 1398/01/28 - 10:31
  • تعداد بازدید : 914
  • تعداد بازدیدکننده : 20
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZGH7

دانشجوی برگزیده استعداد درخشان رشته دندانپزشکی دانشگاه؛ "برای محققین جوان کسب تجربه و صبر بسیار مفیدتر از نتیجه گرایی است"

دانشجوی فعال و استعداد درخشان دانشکده دندانپزشکی، آموزشیار گروه فک و صورت دانشکده، عضو شورای صنفی و انجمن علمی دانشکده و عضو کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی.ا





به گزارش مفدا کاشان، سرویس آموزشی پژوهشی به مناسبت روز دندانپزشک گفتگوی اختصاصی با یکی از دانشجویان فعال و استعداد درخشان انجام داده است که به شرح ذیل می باشد:

لطفا خودتان را معرفی کنید:



عاطفه علیزاده، دانشجوی رشته دندان پزشکی ورودی سال ۹۲ ، متولد ۱۳۷۳ اهل کاشان، دانشجوی استعداد درخشان رشته دندان پزشکی، دبیرسابق کمیته تحقیقات دانشکده دندان پزشکی علوم پزشکی کاشان



تا کنون چه جوائز و افتخاراتی کسب کردید؟



کسب رتبه دوم کشوری در آزمون علوم پایه سال ۹۴ و معرفی بعنوان دانشجوی استعداد درخشان



برگزیده مرحله اول دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۹۷



اخذ عنوان پوستر برتر در اولین کنگره دانشجویی طبری سال ۹۶



برگزیده جایزه تحصیلی ۹۷-۹۶ بنیاد نخبگان استان اصفهان



در مورد فعالیت ها در زمینه پژوهشی و شروع آن توضیحاتی ارائه دهید؟



در سال ۹۴ با عضویت در کمیته تحقیقات و شرکت در کارگاه های آموزشی به حیطه پژوهشی هم علاقه مند شدم.



در سال ۹۶ زمانی که ترم ۹ بودم به عنوان دبیر کمیته تحقیقات دانشکده دندان پزشکی شروع به فعالیت کردم و بواسطه اینکه علاقه اصلی من در زمینه نوآوری بود از همان سال طرحی را در دانشگاه شروع کردیم با عنوان مدآیدیا که تا کنون دو دوره اجرا شده؛ رسالت این طرح سوق دادن دانشجوها به سمت طرح‌های دانش بنیان و مبتنی بر نیاز محیط که یکی از هدف‌های اصلی دانشگاه های نسل سه هست بود.

در رابطه با طرح پژوهشی تا به حال سه مقاله به عنوان نویسنده مسئول بودم و در چند کنگره تجربه سخنرانی و ارائه پوستر داشتم .

اولین سخنرانی که خاطره خوبی از آن دارم پانزدهمین کنگره دانشجویان دندان پزشکی کشور که در آبان ماه سال گذشته در تهران برگزار شد و ارائه پوستر در اولین کنگره طبری در ساری که بعنوان پوستر برتر کنگره انتخاب شد و امسال هم در هفتمین کنگره محققین جوان جراحی دهان فک و صورت و اولین کنگره محققین جوان رادیولوژی ارائه پوستر داشتم.

استعداد درخشان بودن چقدر در آغاز فعالیت پژوهشی به شما کمک کرد؟

دانشجویان استعداد درخشان معمولا به دلایل مختلف از جمله آیین نامه های تسهیلاتی در حیطه پژوهش هم فعالیت می‌کنند اما در مورد  خودم به نظرم استعداد درخشان بودن صرفا یک کاتالیزور محسوب می شد و ادامه مسیر را علاقه مندیم دیکته کرده است.





در این راه با چه مشکلاتی روبه رو شدید؟

شاید اگر این سوال رو از افرادی که سال ها در این زمینه فعالیت می‌کنند بپرسید نکات مهم تری رو بهش اشاره کنند.چیزی که من توی این مرحله باهاش مواجه شدم این هست که کارهای تحقیقاتی که نتایج قابل قبول و مفیدی در یک حیطه تخصصی داشته حاصل هم مرزی دانشگاه با موسسات و مراکز تحقیقاتی و تیم ورکینگ بوده ...و اگر هدف کسی این مسیر باشه با چالش ها و مشکلات عدیده ای مواجه می‌شود و نیازمند صبر و تلاش مضاعف هست ...

در دانشگاه ما هم مرکز تحقیقاتی خوبی وجود دارد ولی متاسفانه خیلی از حیطه ها هم ساپورت نمیشه و امیدوارم این اتفاق خوب روزی برای دانشکده دندانپزشکی که روز به روز توانمندتر و بهتر از گذشته شده  بیافتد و ما شاهد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه مرتبط با حوزه دهان و دندان هم باشیم ..ان شاءالله





چه توصیه‌ای برای دانشجویان علاقه مند به پژوهش دارید؟

می‌توانم توصیه ام رو با دو نقل قول از استیو جابز بنیان گذار شرکت اپل و از الهام بخش ترین خالقان نوآوری تلفیق کنم تا به جواب بهتری بدهم به سوالتون 

"
تا زمانی که برای کاری که انجام می‌دهید هدفی تعیین نکنید سود معنی دار نخواهد بود "

در نتیجه به نظرم دانشجوهایی که میخواهند قدم در این راه بگذارند باید اول از همه هدف خودشان رو مشخص کنند و جواب این سوال را بدهندبرای چه چیزی؟(رزومه، علاقه، کار،تسهیلات...)و بعد برن سراغ آن سود با تمام توان اما این رو هم در نظر داشته باشند معنای پژوهش در دنیای امروز متفاوت شده و جایی که تحقیق از توسعه جدا بیافتد در نهایت تمامی طرح ها متضرر می شوند.  دنیای امروز به چند کاغذ مقاله احتیاجی نداره و برای ماندن در این عرصه و سوددهی حقیقی باید بالاتر را نگاه کرد .

نقل قول دوم مربوط است به سخنرانی استیوجابز در دانشگاه استنفورد که بسیار هم مشهور می‌باشد که به جمله ای از آخرین چاپ یک مجله علمی قدیمی اشاره کرده است:

"Stay hungry...stay foolish ...

همواره جستجوگر و نادان بمان.."

این هم توصیه دوم من هست لازم است که همیشه خودمان را نیازمند کسب تجربه تصور کنیم و در یادگرفتن حریص باشیم این را فردی موفق در پربارترین سال‌های عمرش گفته که هنوز نیاز دارد برای بیشتر یاد گرفتن خودش را نادان فرض کند و این درس بزرگی است برای ما.

نباید برای نتیجه عجول بود ..بدترین کار ممکن در مورد یک طرح تحقیقاتی عجله و نتیجه گرایی است ..باید یادگرفت ...یادگرفت و یاد گرفت ...

برای محققین تجربه شیرین تر از بهترین نتیجه ها و عامل رسیدن به آن است.





  • گروه خبری : اخبار دانشکده
  • کد خبر : 5455
کلمات کلیدی

تصاویر

http://dnt.kaums.ac.ir//UploadedFiles/pamfelet/322926.jpg
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو
تنظیمات قالب