دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
جهش تولید با مشارکت مردم
  • تاریخ انتشار : 1393/04/25 - 10:42
  • تعداد بازدید : 1016
  • تعداد بازدیدکننده : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZHS7

اعمال شبهای قدر

خدایا تا قدری دیگر قدر شناسمان کن اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.




    خدایا تا قدری دیگر قدر شناسمان کن



اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.



اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.



اعمالی که در هر سه شب مشترک است:



1- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.)



2- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه استغفرالله و اتوب الیه و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.



3- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اللّهمّ انّی اسئلک بکتابک المنزل و ما فیه اسمک الاکبر و اسماۆک الحسنی و ما یخاف و یرجی ان تجعلنی من عتقائک من النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد.



4- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید:



اللّهمّ بحقّ هذاالقرآن و بحقّ من ارسلته به و بحق کلّ مومنٍ مدحته فیه و بحقّک علیهم فلا احد اعرفب بحقّک منک.



ده مرتبه بگوید: بک یا الله ده مرتبه: بمحمّدٍ  ده مرتبه: بعلیٍّ   ده مرتبه: بفاطمة   ده مرتبه: بالحسن   ده مرتبه: بالحسین   ده مرتبه: بعلیّ بن الحسین ده مرتبه: بمحمّد بن علیٍّ   ده مرتبه: بجعفر بن محمّدٍ   ده مرتبه: بموسی بن جعفر ٍ  ده مرتبه: بعلیّ بن موسی  ده مرتبه: بمحمّد بن علیٍّ  ده مرتبه: بعلیّ بن محمّدٍ  ده مرتبه: بالحسن بن علیٍّ  ده مرتبه: بالحجّة.



پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن.






  • گروه خبری : اخبار دانشکده
  • کد خبر : 4886
کلمات کلیدی

تصاویر

http://dnt.kaums.ac.ir//UploadedFiles/3/gadr.dnt.jpeg
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو
تنظیمات قالب